söndag 14 september 2008

Vad gör du med ditt liv?

Har en liten fråga till dig. Du kan svara på den med några få meningar och du kan svara på den på ett djupare plan. Helt frivilligt! Men jag skulle vilja veta: vad gör du med ditt liv?

Som kristen har jag ett ansvar för att föra ut budskapet om Jesus till alla jag möter. Givetvis på ett visligt sätt. Och jag hoppas att jag i det jag gör går rätt. Jag har en tro på att Jesus kan förändra varje människas liv och det är det som jag vill förmedla. Att Han älskar oss, att Han dog för oss, att Han vill leda oss fram. Jag har en tro på att som kristen är jag satt till att ge ut till andra av Guds kärlek.

Så mycket har Han förändrat i mitt liv - total omvändelse är det jag letar efter. Jag vill varje morgon vända om till Herren och lämna mitt liv och dagen i Jesu händer. Jag vill göra Honom till Herre i allt det som rör min familj. Jag vill göra Honom till Herre i allt det som rör mitt liv! Då måste jag börja med att ödmjuka mig inför Gud och ge Honom äran för allt det som Han gör och allt det som Han är.

Frågan vi kan ställa oss är: vad är det du och jag gör med våra liv? Reflekteras vår tro i våra gärningar? Visar vi på den ende som har segrat? Visar det vi gör och det vi säger på Jesus och allt det Han gjort/gör för oss?

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

2 kommentarer:

  1. Amen till det kan jag bara säga! Vi bör alla reflektera om det är Jesus vi predikar och fokuserar på.

    Gud välsigne dig heartoflove!

    SvaraRadera
  2. Hej. Jag tycker att jag lever väldigt bra. Jag går inte i kyrkan och så, men jag tror på Gud, pratar om Gud med många jag träffar. Men helt ärligt så tänker jag på andra saker också. Men något jag kan säga att jag är 100% av tiden är god. Jag är godhjärtad och snäll. Jag gör bra gärningar varje dag. Och jag är helt nöjd med mitt liv. Jag älskar Reggae och Dancehall, dom är också godhjärtade och lever efter bibeln...
    Bra att du är god, ha en bra dag, eller natt :P

    SvaraRadera