fredag 12 juni 2009

Men snälla nån!

Nu tror jag att Jesus snart kommer tillbaka! Och då undrar du kanske vad jag grundar min tro på? Jo, här är bara ett av ett antal händelser som säger mig att det är så!

Det här landet är på väg mot sin egen undergång! Och det är inte så att jag bara säger så ... jag tror det verkligen!

Det säger mig också att man inom Kyrkostyrelsen har en annan syn på Bibeln än många andra har. Jag citerar från Aftonbladet: – När kyrkan ska ta ställning till frågan om äktenskap för par av samma kön, är en relevant fråga om detta skadar eller gagnar människor. Kyrkan vill stödja trofasta relationer, och i ett bibelteologiskt perspektiv är kärleksbudet för oss överordnat andra bud och förbud i Bibeln, säger ärkebiskop Anders Wejryd i ett uttalande.

Jesus! Kom till vår ärkebiskop och de andra i Kyrkostyrelsen med Din sanning. Visa dem vad det är Du vill! Ge dem vishet Herre. Öppna deras ögon för Din vilja och för Ditt Ord! Hjälp oss att inte vara dömande men att vara sanna! Herre - ge oss alla vishet och förståelse för andras åsikter. Herre - ta inte Din skyddande hand över vårt land. Jag ber Dig om nåd. I Jesu Kristi Namn. Amen

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar