tisdag 2 juni 2009

Skvaller

Som kristen så anser jag att skvaller inte hör till det vi ska syssla med!

Nu har jag läst en artikel i Dagen som säger att Mel Gibson läste lusen ur sin församling. På grund av det skvaller som surrar om hans förhållande med en rysk kvinna.

Och som en ursäkt för skvallret säger källan att om han inte hade gjort henne gravid innan han skilt sig från sin fru - ja då hade de inte behövt skvallra heller!

Jag tycker att det är en väldigt dålig ursäkt!

I Luk.6:41-42 kan vi läsa:

Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget? Hur kan du säga till din broder: Låt mig ta bort flisan ur ditt öga, när du inte ser bjälken i ditt eget? Hycklare, ta först bort bjälken i ditt öga, så kan du se klart och ta bort flisan ur din broders.

Jag ursäktar inte Mel Gibsons beteende - men jag kan inte heller döma honom!

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar