tisdag 3 november 2009

Nyamkos nya uttalande

Ja men snälla nån! Nu har väl ändå Nyamko Sabuni sagt lite väl ogenomtänkta meningar?

I den här artikeln från Dagen påstår hon att "det är bra att kristnas inflytande begränsas, som till exempel i synen på abort, jämställdhetsområdet och HBT-frågor.
- Annars skulle utvecklingen backa flera tusen år tillbaka, menade hon.
Om begreppet religionsfrihet menade hon att enskilda troende självklart inte ska kränkas, men att det var lika självklart att religioner ska få ifrågasättas."

Visst - kristendomen tål att ifrågasättas. Som kristen blir man hela tiden ifrågasatt. Men hon som så varmt talar för att vi inte ska kränka någon - gör det själv. Och genom att begränsa kristnas inflytande så kränker hon faktiskt våra rättigheter att uttrycka vår åsikt.

Jesus. Jag ber för Nyamko Sabuni och de andra i riksdag och regering som tycker som hon gör. Jag ber Dig om att Du ska komma med Ditt ljus och Din kärlek till dem. Förvandla deras hjärtan. Låt de se vad det är de gör för något. Jag ber Dig Herre - låt Din vilja ske med dessa människors liv. I Jesu Namn. Amen.

/heartoflove

11 kommentarer:

  1. Ministern är en klok kvinna. Om kristna skall ha inflytande i politiken skall politiker också ha inflytande över kyrkan. Ni får välja. Antingen är det en statskyrka eller så är det det inte.

    SvaraRadera
  2. heartoflove2009-11-03 19:30

    Statskyrka har det inte varit på ett tag.När det gäller politiker i kyrkan så är det politiker utan en egen tro som sitter och bestämmer hur alla andra ska tycka. Tycker man dessutom att man kan ändra på innehållet i Bibeln så anser jag att man gör bäst i att lämna kyrkorådet. Beslut som det senaste att homosexuella ska få gifta sig går emot Bibelns grundsyn. Och det är inte ett beslut som är väl förankrat av svenska folket. Frågan är: hur länge ska vi som kristna vara tysta? Det är dags att ta bladet ur munnen och visa vad vi står för.

    SvaraRadera
  3. Till Anonym: "Om kristna skall ha inflytande i politiken skall politiker också ha inflytande över kyrkan. Ni får välja. Antingen är det en statskyrka eller så är det det inte." Vilket korkat påstående! Ska kristna fråntas sina medborgerliga fri- och rättigheter ifall man inte har en statskyrka??? Ibland häpnar man över vad folk kläcker ur sig!

    SvaraRadera
  4. Utan kristna missionärer kunde Nyamko suttit i Afrika och svultit.

    SvaraRadera
  5. Hennes religion heter ateistisk humanism och det är en religion som har DÖDAT miljoner människor på bara 100 år. Sovjet, Kina, Cuba, Kambodja mm mm. Vad hon säger är att hennes religion skall vara HELT dominant när det gäller att besluta om vad som är rätt och fel. Åk hem till afrika om du har en sådan inställning, detta säger jag utan att vara rasist för det är jag inte. Instämmer helt med det som sades om att utan KRISTNA missionärer i Afrika så skulle de se mycket hemskt ut där.

    SvaraRadera
  6. Vilken dubbelmoral...

    Du pratar om rätten att uttrycka din åsikt och när andra uttrycker deras är det "kränkning"...

    SvaraRadera
  7. JemyM - du behöver bli pånyttfödd och träffa Jesus. Han kan ge dig nya insikter och en förmåga att förstå det andliga väsendet.

    SvaraRadera
  8. Jag är exkristen. Jesus har haft mycket stor roll i mitt liv, men en dag kom jag på att jag lurat mig själv. Den Bibliske Jesus är ingen trevlig person, det är en sektledare som manipulerar och utnyttjar människor för sitt eget högmods skull. Du är en bättre människa än honom, men du kallar din egen spegelbild för Jesus. Följ den idolen och din andlighet kommer att torka ut som en öken och dö. Andliga frågor besvaras inte genom underkastelse till vad någon annan kallar för "insikter".

    SvaraRadera
  9. JemyM behöver träffa Jesus. Det är sant.

    SvaraRadera
  10. Även David tycker jag skall träffa hans spegelbild han kallar Jesus. Som Thomas Di Leva sjöng "Alla är Jesus", men inte den Bibliske Jesus. Det finns det bara en av och han har jag läst om. Han säger att ickekristna skall samlas ihop och brännas (Joh 15:6) att de som gör folk ickekristna vore bäst dränkta (Matt 18:6) att den som verkligen följer Gud skall stena sina barn (Matt 15:4) att städer som inte underkasta sig skall förgöras (Matt 11:21-23). Han angriper folk med vapen (Matt 11:21-23) han säger att han kommer med vapen och inte fred (Matt 10:33-36).

    Likt David m.fl. kallade jag min egen spegelbild Jesus. Allt jag såg som gott projicerade jag in i en tonnårsidol som jag älskade. Sen mötte jag bibelns Jesus, det gav mig insikt. Jag valde rätt före det som är bekvämt. Bibeln flög upp på bokhyllan för att i framtiden nyttjas till att berätta för andra om den Bibliske Jesus. Att sluta kalla det goda för Jesus var det viktigaste jag gjort för mitt andliga sökande. Idag har jag en relation med världen och mänskligheten kristendomen hindrade mig till att ha.

    Ni har inte träffat den bibliske Jesus.

    SvaraRadera
  11. JemyM behöver bli andedöpt och träffad av Guds kärlek.

    SvaraRadera