tisdag 7 december 2010

Dagens bön

Bön för 7/12:

"Herre, jag prisar Dig för den här dagen! Jag tackar Dig för att Du är med! Herre, jag ber idag för alla barn och ungdomar som idag känner sig utlämnade och ensamma. Jag ber om att just de ska bli sedda, hörda och tagna på allvar! Inte bara idag - utan alltid. Jag ber också för de som idag står utan egen bostad. Ge dem Herre det de behöver. Tala till människors hjärtan om var hjälpen ska sättas in. Herre jag ber Dig om frid, kärlek och nåd idag. Jag ber Dig om liv i Dig Herre. Jag ber Dig om frälsning! Jag ber dig om kraft! Jag ber Dig om blodets beskydd. I Jesu Kristi Namn. Amen."

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

2 kommentarer:

  1. Ja, tack Herre för din nåd över oss alla. Tack att vi får vara dina barn och göra dina gärningar. Tack för att du leder oss och visar oss vägen vi ska vandra så vi kan undvika alla fallgropar.

    Tack Herre för att du sänder dina änglar före oss och gör våra stigar raka. Tack Jesus för att din Ande fyller oss och leder oss. Amen.

    SvaraRadera