tisdag 28 december 2010

Bön för dagen

Bön för 28/12:
"Herre låt Din nåd skölja över oss! Herre kom med Din kraft och Din härlighet över våra liv! Herre jag vill lämna den här dagen i Dina händer och jag tackar Dig för att Du tar hand om den! Tack att Du Herre har full kontroll och tack att vi kan lita på det! Herre, jag ber idag för de som är sjuka. Jag ber att Du ska lägga Dina sårmärkta händer på dem och göra dem friska! Tack att när Du helar så gör Du det på djupet! Du går till roten med det som är sjukt så att människor blir fullständigt friska. Jag tackar Dig Jesus för det Du gör! Jag ber också för de som är ensamma idag. Jag ber Dig Herre, Du som är tröstens Gud, kom med tröst och kom med Din kärlek! Jag ber också för de som känner sig fullständigt nertyngda av livets råhet. Kom Herre och lyft dem upp! Herre, det är bara Du som kan förvandla liv. Det är bara Du som har makten i Din hand. I Jesu Kristi Namn. Amen!"
"Ha en välsignad dag"
/heartoflove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar