onsdag 3 augusti 2011

Dagen bön

Bön för 3/8:

"Jag ber Dig Herre om Din närvaro i våra liv för den här dagen! Jag ber Dig om beskydd och jag ber Dig om frid, glädje och kärlek! Herre, tack för att vi kan lämna allt i Dina händer och veta att Du ser vår situation och hjälper oss med det som är svårt! Herre, tack för att när vi gör det vi kan så gör Du resten! Tack att det är sant. Jag ber också Herre för de som drabbats i svältkatastrofen i Afrika! Herre, jag ber om regn! Regn som på nytt gör jorden bördig! Herre, jag ber om hjälp! Hjälp till de som just nu lider svårt av hunger och sjukdomar i nödens spår! Jag ber Dig Herre om gudomlig vishet för de som arbetar i lägren! Tack att Du går med dem! I Jesu Namn. Amen!"

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar