lördag 1 januari 2011

Bön för dagen

Bön för 1/1:

"Herre, ett år har gått och jag vill tacka Dig för det! Jag tackar Dig för det som fått mig att se klarare på olika saker. Jag tackar Dig för det som gjort mig glad! Jag tackar Dig för att jag trots prövningar ändå stått fast vid min tro på Dig. Jag tackar Dig för att Du som är min klippa och min borg finns där för mig i livets alla förhållanden! Jag älskar Dig Herre Jesus för Din välsignelse det år som gått! Jag tackar Dig Herre för att Du finns för oss! Nu vill jag be för året som ligger framför oss. Jag ber Dig Herre, min Gud, om Din helande kraft över de som är sjuka. Jag ber Dig om nytt liv i Dig! Jag ber Dig om mer av Din vishet och mer av Din ljuvliga närhet! Jag ber om en större känsla och förståelse för etik och moral i Sverige! Jag ber Dig om lugn i stormiga situationer. Jag ber Dig Herre om enhet - om den enhet som Du Herre vill ha! Jag ber Dig om att vi ska få chansen att lära oss allt om vad som behöver göras för att nå fram till ungdomarna i vårt land! Hjälp oss Herre att arbeta för ett tydligare förhållningssätt gentemot både ungdomar och äldre, så att människor får känna sig behövda och sedda. I Jesu Kristi Namn. Amen"

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

1 kommentar: