lördag 13 november 2010

Bön för dagen

Bön för 13/11:

"O Herre! Lika mycket som jag tackar Dig för igår så ser jag fram emot den här dagen! Herre, när vi väljer Dig, ger Du oss möjligheten att följa Dig i allt. Herre, hjälp oss att förbli ödmjuka inför Din helighet. Låt oss inte glömma vem det är som ska fruktas! Gud, Du är helig, vi lovsjunger Ditt Namn! Vi vill ära Dig och prisa Dig och vi vill frukta Dig - för Du är helig! Vi faller ner på knä och ger Dig våra liv! Herre, kom med Din härlighet över oss! I Jesu Kristi Namn. Amen"

"I det år då konung Ussia dog såg jag Herren sitta på en hög och upphöjd tron, och släpet på hans mantel uppfyllde templet. Serafer stodo omkring honom. Var och en av dem hade sex vingar: med två betäckte de sina ansikten, med två betäckte de sina fötter, och med två flögo de. Och den ene ropade till den andre och sade: 'Helig, helig, helig är HERREN Sebaot; hela jorden är full av hans härlighet.' Och dörrtrösklarnas fästen darrade, när ropet ljöd; och huset blev uppfyllt av rök. Då sade jag: 'Ve mig, jag förgås! Ty jag har orena läppar, och jag bor ibland ett folk som har orena läppar, och mina ögon hava sett Konungen, HERREN Sebaot.' Men en av seraferna flög fram till mig, och han hade i sin hand ett glödande kol, som han med en tång hade tagit på altaret. Och han rörde vid min mun. Därefter sade han: 'Se, då nu detta har rört vid dina läppar, har din missgärning blivit tagen ifrån dig, och din synd är försonad.' Och jag hörde Herren tala, och han sade: 'Vem skall jag sända, och vem vill vara vår budbärare?' Och jag sade: 'Se, här är jag, sänd mig.'"
(Jes.6:1-8 enligt 1917 års översättning)

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

1 kommentar: