måndag 1 november 2010

En ny månad - en ny start

"Herre, jag överlåter mig på nytt till Dig."
Det är viktigt! Att varje dag överlåta sig till Jesus!

"Herre, tack för Din närvaro i mitt liv. Tack att jag får vara ett Guds barn. Hjälp mig att höra på lärjungasätt."
Att varje dag lyssna till Herren så att jag kan gå den väg Han talar om för mig att jag ska gå!

Det är dags nu att vi varje dag överlåter våra liv i Herrens händer! Vi behöver lita på Honom, att Han har full koll på läget! Vi behöver ge Honom tillåtelse till våra liv! Vi behöver göra upp med våra liv - så att vi är verkligt redo när Jesus kommer tillbaka. För det gör Han snart. Allt som händer i världen, som vi ser runtomkring oss - vulkanutbrott, tsunamis, översvämningar, extrem torka, extrem kyla, extrem värme, jordbävningar, krig, hot om kärnvapenattacker - talar om att vi verkligen närmar oss tiden då Jesus kommer tillbaka. EU är en annan del. Striden om Jerusalem en till. Det kontantlösa samhället som snart är här. Jag tror verkligen på fullt allvar - att om vi inte vaknar till nu - då kan det vara för sent när Jesus kommer.

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

1 kommentar: