onsdag 17 november 2010

Dagens bön

Bön för 17/11:

"Herre, min Herre, jag lämnar min stad i Dina händer! Du ser vad som pågår och Du ser också orsakerna bakom. Jag ber Dig nu - kom med befrielse, frälsning, förlåtelse och förståelse till alla inblandade. Hjälp polisen i deras arbete. Låt oss få en stad som är känt för Din frid! Hjälp oss att gå ut med frihetens och frälsningens budskap. Herre, jag tackar Dig för att jag idag får lämna hela Sveriges land i Dina händer! Kom med Din frälsning Jesus! Gör Sverige känt för Gudsfruktan istället för Gudsförnekelse. Herre, Du kommer snart - tiden är kort! Tack att Du hör bön! Tack för att Du lägger en nöd på våra hjärtan för vårt land och vår stad! Var vi än bor någonstans! Tack att Du Jesus ger oss frimodigheten att leva så som Du vill! I Jesu Kristi Namn. Amen"

"Ha en välsignad dag"

/ heartoflove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar