torsdag 6 januari 2011

Dagens bön

Bön för 6/1:

"Jag tackar Dig Herre för att idag är frälsningens dag! Jag tackar Dig Jesus för det Du har gjort i våra liv, för det som ska komma och det som varit! Halleluja Herre, jag prisar Dig. Du är så oerhört god mot oss! Tack för frälsningen! Tack för livet! Tack för att vi får tjäna Dig! Tack för att vi får förvänta oss stora ting av Dig Herre, universums Skapare som ser oss alla! Det är så stort! Det är så ofattbart! Det är så underbart! Gud jag tackar Dig! Idag vill jag be för de som ännu inte mött Dig. Jag ber om deras frälsning. Jag ber om deras helande till både ande, kropp och själ. Jag ber Dig Herre om ljus och frid i deras liv. För det är bara Du som kan ge dem det! Herre, jag tackar Dig för att Du hör bön. I Jesu Kristi Namn. Amen!"

"Ha en välsignad dag"

/heartoflove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar